Ønsker du at få et bedre overblik over virksomhedens likviditetsbudget?
Alt efter hvor digitaliseret og automatiseret din virksomhed er, så findes der mange forskellige måder, hvorpå at du kan lave dit likviditetsbudget for virksomheden. Der er den gammeldags måde, hvor du bruger regneark, som engang er blevet lavet af en gammel medarbejder. Der kan let være en masse fejl i disse regneark, og måske er regnearkene ikke den bedste måde at lave et likviditetsbudget på i dag. En anden mulighed kan være, at I manuelt henter det data fra jeres ERP-system, som er relevant i forhold til jeres likviditet. Denne måde er i sig selv ikke forkert, men ofte kan den tage lang tid og dermed koste mange ressourcer for virksomheden. Derfor er der kommet en ny smartere måde, hvorpå at du kan få klaret dit likviditetsbudget.
Hvad er et likviditetsbudget?
Selve formålet med et likviditetsbudget er at få et overblik over pengestrømmen i en virksomhed. Det vil sige, hvad bruges der penge på, og hvorfra får vi penge ind i virksomheden. Jo mindre likviditet du har bundet op i lager, bygninger, biler osv. jo flere likvider eller penge har du stående i banken, hvilket giver en stærk likviditet.
Få overblik over din likviditet hurtigt
Det smarte ved at investere i en platform, som har fokus på likviditeten i din virksomhed er, at den løbende og hele tiden opdaterer sig selv, hver gang at I enten bruger penge på en ny maskine eller får en stor ny ordre ind. På den måde er det lige til at lave et likviditetsbudget, da tallene, graferne og metoderne allerede er klar. Derudover er chancen for fejl endnu mindre, end hvis du selv skal hente data fra jeres ERP-system og arbejde brugbart med det. Ved at benytte denne platform, vil du altid have overblikket over pengestrømmen i virksomheden. læs mere her om mulighederne og fordelene ved platformen.