Skab vækst i din virksomhed med marketingbureauer
Vi lever i en digital tid, hvor nærmest alt foregår online. Mere end nogensinde før shopper vi online. Og fordi kunderne bliver eksponeret for tonsvis af indhold, er der stor konkurrence mellem onlinebutikkerne. Det gælder derfor om at skille sig ud og få kunderne til at shoppe i din webshop. Det stiller blandt andet krav til marketingstrategi, hjemmesideindhold og e-mailmarketing. Og det er ikke altid nemt at gøre disse ting ordentligt.
Heldigvis hjælper flere marketingbureauer med at lykkes online. Marketingbureauer hjælper virksomhederne med at udarbejde marketingstrategier, content marketing og e-mailmarketing. Det er alt sammen noget, som er nødvendigt for at få nye kunder og skabe vækst.
Få hjælp til at udarbejde din marketingstrategi
Uden en marketingstrategi har din virksomhed ikke en retning, plan eller mål. Og når virksomheden ikke har det, får du svært ved få kunder og skabe vækst. Du får blandt andet sværere ved at producere hjemmesideindhold, der er godt og relevant for kunderne. Og du ender derfor med at skyde med spredehagl og ramme mange, men ikke de rigtige. Hvis du i stedet skyder målrettet og rammer få, rammer du de helt rigtige, som er villige til at lægge penge i din virksomhed.
Derfor hjælper eksempelvis TEXTA virksomheder med at udarbejde en strategi, som er målrettet og sikrer, at virksomhederne rammer de rigtige kunder. TEXTA hjælper for eksempel med udarbejdelse af forretningsmål, løbende analysearbejde og dataindsamling.
Få succes med content marketing, og skab vækst
Marketingstrategien er det, der muliggør alle andre marketingprocesser. Når din virksomhed har en solid retning, og du har kendskab til din målgruppe og nogle klare mål, kan du nemlig bedre producere content, som er relevant, tiltrækker kunder og fører til salg.
Mange marketingbureauer som TEXTA hjælper virksomheder med at producere produkttekster eller kategoritekster til deres webshop. De sørger for, at virksomhedernes content er relevant, unikt og værdiskabende for målgruppen, så kunderne kan finde produktet, de er på jagt efter, på virksomhedernes hjemmeside og får lyst til at købe det.
Få hjælp til e-mail marketing, og fasthold dine kunder
Når du har tiltrukket kunder med godt hjemmesideindhold, de har shoppet i din webshop og tilmeldt sig dit nyhedsbrev, gælder det om at fastholde dem og pleje forholdet. Det er her, at e-mailmarketing kommer ind i billedet. Med e-mailmarketing kan du nemlig gøre interesserede kunder opmærksomme på nye produkter, som de kunne være interesseret i.
Men hvis du vil have kunderne til at åbne dine mails og klikke på dine links, skal de være personlige, engagerende, relevante og korte. Der er forskellige ting, du skal være opmærksom på, når du skriver emnelinjen og selve mailindholdet. Det kan derfor være svært at skrive mails, som vækker kundernes opmærksomhed og ikke ligner spam. Spam irriterer folk, og ligner dine mails spam, skræmmer det folk væk.
De fleste marketingbureauer hjælper virksomheder med alt fra valg af systemer, e-mailmarketing til opsætning og udarbejdelse af e-mailindhold.
Har din virksomhed svært ved at tiltrække kunder og sælge online, og kan du ikke rigtig finde ud af det med marketing, kan du med fordel søge hjælp hos marketingbureauer, så du skaber vækst i samarbejde med dem.